Plot: Leren met hoofd, hart en handen over water in de wereld.
Hoofd : kennis opbouwen omtrent de waterproblematiek in verschillende werelddelen en deze met elkaar in verband brengen
Hart : emotionele betrokkenheid creëren
Handen : actieve werkvormen beleven en aanzetten tot acties
Doelgroep: tweede graad basisonderwijs
Kernwoorden: water, wereldwaterdag, Hidrodoe, proefjes, educatie voor duurzame ontwikkeling, MOS, EDO, Technopolis
Opmerkingen: Deze storyline kwam tot stand in opdracht van Hidrodoe, Herentals. Een gelijkaardige Storyline met als titel 'Het wereldwatercongres' vind je ook in deze verhalenkast. De foto's in episode 1 zijn van Dieter Telemans, uit de tentoonstelling 'Troubled waters'. Meer info over Troubled Waters vind je in de bib van het Wereldcentrum, Gent. De 'waterwaaier' in de bijlagen is afkomstig uit Technopolis, waar ook een ruim assortiment aan proeven met en over water voorhanden is.
Inspiratie voor proefjes met water vind je in bijgevoegde bestanden en links.